KRYZYS MOŻE BYĆ SZANSĄ

14 lipca 2020

Kryzys w języku greckim oznacza walkę i spór, ale także wybór i rozstrzygnięcie. W języku chińskim oznacza szansę.

Widmo kryzysu gospodarczego spowodowanego epidemią koronawirusa sparaliżowało przedsiębiorców bardziej, niż strach przed zachorowaniem. Zanim do tego doszło zapewne większość osób, prowadzących firmy zadawało sobie pytania o to, jak więcej zarobić? Dziś pytanie to brzmi: jak więcej nie stracić? Ale warto zastanowić się nad jeszcze jednym: jak wykorzystać swoją szansę?

Wiele firm w obliczu kryzysu do minimum ogranicza koszty, w tym przede wszystkim wydatki na działania promocyjne i wizerunkowe. Jednak wiele wskazuje na to, że oszczędności w tej dziedzinie wcale się aż tak bardzo nie opłacają. Oczywiście, należy ograniczać koszty, ale nie warto wstrzymywać działań i aktywności firmy, zarówno w kontaktach z pracownikami jak i klientami.


W obecnych czasach media społecznościowe to podstawowe narzędzie komunikacji

z rynkiem, klientami i partnerami biznesowymi. To już nie tylko źródło rozrywki, ale kanały pierwszego wyboru dla Twoich odbiorców. Także dla Ciebie. To przecież w mediach społecznościowych, na FB, powstają różnego rodzaju grupy integrujące przedsiębiorców, branżowo, czy też lokalnie. To przecież tu sami poszukujemy porad ale i możliwości biznesowych. Aktywne, sprawnie prowadzone konto na FB to nie tylko wizytówka Twojej firmy, ale przede wszystkim bezpieczny i skuteczny kontakt z istotnymi dla Ciebie odbiorcami.


Zalety prowadzenia firmowego konta na FB

Korzystanie z FB nie wymaga specjalnego oprogramowania, a sam portal jest ogólnodostępny. Jego zalety to:

  • masowość – FB oferuje największe dotarcie do grup docelowych,
  • szybkość komunikacji – firma łatwo i szybko może zamieszczać swoje komunikaty (wpisy) a tym samym wchodzić w kontakt z odbiorcami,
  • precyzja w dotarciu  – FB daje narzędzia, które pozwalają na określenie np. grup docelowych czy terenu działania.


Budowanie relacji przez FB

Już teraz myśl wyprzedzająco. Nie znikaj z pola widzenia klientów! Dzięki aktywności na FB Twoja firma ma szansę podtrzymywać relacje z grupami odbiorców, szybko i sprawnie dostarczać im informacji, nie tracić z nimi kontaktu. To szczególnie istotne w czasie, gdy inni, czyli potencjalni klienci i partnerzy będą podnosić się z kryzysu. Szybciej skorzystają z oferty firmy aktywnej, wychodzącej na przeciw ich potrzebom, dającej oparcie i poczucie bezpieczeństwa, którego wielu będzie brakować.


Relacje z pracownikami

Firmowe konto na FB pozwoli na utrzymanie relacji z pracownikami w sytuacji pracy zdalnej lub w czasie zawieszenia działalności. Komunikatory – np. messenger – umożliwiają pracę zdalną, przesyłanie plików, zdjęć, grafik, rozmowy audio i wideo.

Gdy otoczenie biznesowe zwalnia tempo, Ty działaj. Nie czekaj, aż kryzys minie. Aktywność, poszukiwanie nowych rozwiązań to Twoja najlepsza tarcza antyktyzysowa.

Media społecznościowe to jedno z narzędzi budowania relacji z otoczeniem, w tym także komunikacji i utrzymywania kontaktu. W Adventure Media podchodzimy do tego całościowo i strategicznie. Doradzimy, jak nie tylko zarządzać kanałami w mediach społecznościowych, czyli w zakresie tworzenia treści, ale także zintegrujemy je z działalnością Twojej firmy, z jej specyfiką i celami biznesowymi. Oferujemy bezpłatne konsultacje.

SZUKAJ NA BLOGU
TAGI
#CSR #ESG #SDGs #AdventureMedia #csr #sdg #CSR #SDGs #ESG #biznes #działaniewkryzysie #AdventureMedia #firma #koronawirus #kryzys #przeciwdziałaniekryzysowi #przedsiębiorcy #szkolenia #wartość 2023 Adventure Media Adventure Media. dzień sprzątania biurka adventuremedia Agencja PR agencja public relations Aleksandra Dik baltic pice bieg birthday biuletyn biznes Biznes w Mieście blog bmp branża wnętrzarska Cele biznesowe chapel parket chapel parlket content COVID-19 csr czwartek Doceń polskie drewniane podłogi działania Dzień chłopaka Dzień kobiet Dzień szefa e - PR EKMŚP esg Eventy Ewa Kassala Facebook FB w biznesie Fotografia Fotografia w biznesie gazeta gazociąg grafika Higiena Home office ifnorafamet innowator instagram instalacja kapitał marki Katowice Klient komunikacja konferencja Kongres kryzysy w mediach społecznościowych Kuźnia Raciborska LinkedIn Magazyn Magdalena Matusik marketing MCK media media społecznościowe Meta Metawersum monitoring nauczanie zdalne Newsletter nowy tag obsługa imprezy odsiarczalnia olejowana podłoga organizacja Parkieciarz Piątek 13 podcast podłogi podsumowanie podsumowanie2019 Poligrafia półmaraton pomoc poradnik porady PR PR eksperta PR pracodawcy praca zdalna pracazdalna pracodawca Przemysł Public Relations publikacje publikacje w mediach Racibórz rady Rafamet Rafamet S.A. relacje relacje z mediami reputacja RIGwKatowicach rok sdg Seminarium Social Media Sport spotkania spotkanie strategia Stylistka sukces szkolenie targi tbt test tłusty czwartek tokai cobex polska Urodziny Warszawa webinar weranda wizerunek wizerunek atrakcyjnego pracodawcy wizerunek pracodawcy wnętrza wywiad zarządzanie przedsiębiorstwem zarządzanie reputacją

Ostatnio dodane wpisy

9 września 2024

Autentyczność w komunikacji i PR: Buduj trwałe relacje z klientami

W dzisiejszym świecie, w którym każdy z nas jest bombardowany setkami komunikatów każdego dnia, autentyczność stała się kluczowym elementem budowania trwałych relacji. W public relations (PR), gdzie podstawą sukcesu jest zaufanie, autentyczna komunikacja z klientami to&...

czytaj więcej
30 lipca 2024

SIŁA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH: Aksam i Paluszki Beskidzkie

Media społecznościowe w dzisiejszych czasach to nie tylko narzędzie komunikacji, ale potężna platforma, która może kształtować opinię publiczną, mobilizować społeczności i wywierać realny wpływ na działania firm oraz ludzi. Historia firmy Aksam, producent...

czytaj więcej