Kilka rad dla firm w dobie COVID-19

2 listopada 2020

TAGI poradnik rady

Druga fala pandemii koronawirusa uderza w działalność wielu przedsiębiorstw. O czym należy pamiętać, aby przetrwać ten trudny okres a klienci o nas nie zapomnieli? Oto kilka cennych wskazówek!

Nie warto tracić kontaktu z klientem…
W okresie pandemii obowiązkowo należy utrzymywać stały kontakt z odbiorcami. Pamiętajmy, aby na bieżąco przekazywać klientom informacje na temat działalności, ograniczeń wynikających z wprowadzanych obostrzeń czy też produktów w ofercie. W tym celu warto korzystać z kanałów komunikacyjnych takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter itp.

Wizerunek w social mediach – uaktywnij go!
Obecnie ważna jest komunikacja real time więc niech takie też będą posty na Facebooku, Instagramie czy też innych kanałach. Posty nie muszą być planowane i przygotowywane z najmniejszą precyzją. Ważna jest aktualna treść.

Odpowiadaj na komentarze
Naprawdę warto poświęcić czas na dialog w SM. Odpisywanie na wiadomości prywatne, komentarze pod postami czy też zapytania świadczyć będę o zaangażowaniu firmy i dbałości o klienta. Prawda jest taka, że obecnie klienci chcą uzyskiwać informacje z pierwszej ręki i też na takie wiadomości czekają.

Nie zapominaj o stronie www
Strona internetowa to wizytówka firmy. Nie należy jej zaniedbywać, dlatego pamiętaj o aktualizacji treści w niej zawartych! Witryna sieciowa to po Social Mediach najczęstsze miejsce do którego na pewno zajrzą klienci.

Może warto odświeżyć nieużywane narzędzia komunikacji?
Newsletter, powiadomienia sms. infografiki? Twoja firma używa ich tylko w wyjątkowych przypadkach? Warto więc do nich wrócić! Obecnie jest ku temu doskonała okazja.

Przygotuj się na trudne pytania
Spisz pytania, których najbardziej się obawiasz i postaraj się ułożyć do nich odpowiedzi a dzięki temu uporządkować nieco swoje myśli. Konsultuj się w tej sprawie także ze swoimi współpracownikami. Co więcej, postaw na wsparcie PR-owców, którzy przygotują Cię na przypływ trudnych pytań, a także podsuną trafne odpowiedzi.

Utrzymuj stały kontakt ze swoją branżą
Bez względu w jakiej branży działa Twoja firma, obecne wszyscy „jadą na jednym wózku”. Dlatego też śledź uważnie jak wygląda praca konkurencji, jakie działania podejmują w obecnej sytuacji, jak sobie radzą. Warto dołączyć do odpowiednich grup na Facebooku, poświęconych np. Twojej profesji. Jest tam mnóstwo wiedzy i praktycznych rozwiązań.

Bądź doinformowany!
Czerp wiedzę ze źródeł branżowych, ponieważ nie każdy komunikat władz może być czytelny dla konkretnej branży. Śledź serwisy internetowe, które związane są z obszarem w którym działasz. Obserwuje opinie, włącz Google Alert z odpowiednimi hasłami. Dzięki temu z pewnością uzyskasz jasne informacje dotyczące sytuacji w Twojej branży.

SZUKAJ NA BLOGU
TAGI
#CSR #ESG #SDGs #AdventureMedia #csr #sdg #CSR #SDGs #ESG #biznes #działaniewkryzysie #AdventureMedia #firma #koronawirus #kryzys #przeciwdziałaniekryzysowi #przedsiębiorcy #szkolenia #wartość 2023 Adventure Media Adventure Media. dzień sprzątania biurka adventuremedia Agencja PR agencja public relations Aleksandra Dik baltic pice bieg birthday biuletyn biznes Biznes w Mieście blog bmp branża wnętrzarska Cele biznesowe chapel parket chapel parlket content COVID-19 csr czwartek Doceń polskie drewniane podłogi działania Dzień chłopaka Dzień kobiet Dzień szefa e - PR EKMŚP esg Eventy Ewa Kassala Facebook FB w biznesie Fotografia Fotografia w biznesie gazeta gazociąg grafika Higiena Home office ifnorafamet innowator instagram instalacja kapitał marki Katowice Klient komunikacja konferencja Kongres kryzysy w mediach społecznościowych Kuźnia Raciborska LinkedIn Magazyn Magdalena Matusik marketing MCK media media społecznościowe Meta Metawersum monitoring nauczanie zdalne Newsletter nowy tag obsługa imprezy odsiarczalnia olejowana podłoga organizacja Parkieciarz Piątek 13 podcast podłogi podsumowanie podsumowanie2019 Poligrafia półmaraton pomoc poradnik porady PR PR eksperta PR pracodawcy praca zdalna pracazdalna pracodawca Przemysł Public Relations publikacje publikacje w mediach Racibórz rady Rafamet Rafamet S.A. relacje relacje z mediami reputacja RIGwKatowicach rok sdg Seminarium Social Media Sport spotkania spotkanie strategia Stylistka sukces szkolenie targi tbt test tłusty czwartek tokai cobex polska Urodziny Warszawa webinar weranda wizerunek wizerunek atrakcyjnego pracodawcy wizerunek pracodawcy wnętrza wywiad zarządzanie przedsiębiorstwem zarządzanie reputacją

Ostatnio dodane wpisy

9 września 2024

Autentyczność w komunikacji i PR: Buduj trwałe relacje z klientami

W dzisiejszym świecie, w którym każdy z nas jest bombardowany setkami komunikatów każdego dnia, autentyczność stała się kluczowym elementem budowania trwałych relacji. W public relations (PR), gdzie podstawą sukcesu jest zaufanie, autentyczna komunikacja z klientami to&...

czytaj więcej
30 lipca 2024

SIŁA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH: Aksam i Paluszki Beskidzkie

Media społecznościowe w dzisiejszych czasach to nie tylko narzędzie komunikacji, ale potężna platforma, która może kształtować opinię publiczną, mobilizować społeczności i wywierać realny wpływ na działania firm oraz ludzi. Historia firmy Aksam, producent...

czytaj więcej