HOME OFFICE – czyli jak pracować w domu i nie zwariować!

20 października 2020

TAGI Home office praca zdalna

Pandemia koronawirusa wymusiła na nas sporo zmian, które dotyczą nie tylko działań związanych z ochroną zdrowia (naszego i innych) ale także w dużej mierze systemu pracy. W związku z panującą sytuacją epidemiologiczną wiele firm zdecydowało się na pracę zdalną. Home office – bo o nim mowa znane jest na świecie już od co najmniej 70 lat i obecnie w wielu zakładach właśnie takie działania obowiązują. Czy home office może być równie efektywne, jak praca w biurze? Oczywiście, wystarczy zastosować się do kilku ważnych zasad.

WSTAWAJ O TEJ SAMEJ PORZE

Praca w trybie home office kusi możliwością nieco późniejszego wstawania. Nie warto poddawać się tej pokusie i budzić się o tej samej porze co zwykle. Czas, który zyskaliśmy np. nie dojeżdżając do biura możemy wykorzystać m.in. na porządne śniadanie.

UBIERAJ SIĘ TAK JAK TRADYCYJNIE UBRAŁABYŚ SIĘ DO PRACY

Snucie się cały dzień w piżamie absolutnie nie jest niczym złym. Jednak nic tak nie zachęca do pracy i pobudza jak poranny prysznic oraz zamiana nocnego outfitu na strój dzienny. Nie mamy tutaj na myśli codziennego przywdziewania białej koszuli i spódnicy ołówkowej ale nawet wygodny dres sprawi, że poczujemy się bardziej zmobilizowanie do pracy.

PRZYGOTUJ STANOWISKO PRACY

Miejsce pracy jest niesamowicie ważnym elementem…pracy. W opcji home office jesteśmy w świetnej sytuacji ponieważ laptopa możemy zabrać ze sobą nawet do łóżka. Jednak nie jest to chyba najtrafniejsze rozwiązanie. W tym wypadku warto oddzielić przestrzeń prywatną od służbowej i znaleźć miejsce np. z biurkiem, gdzie moglibyśmy stworzyć swoje miejsce pracy.

USTAL Z INNYMI DOMOWNIKAMI ZASADY W TRAKCIE TWOJEJ PRACY

Najczęściej jest tak, że nie jesteśmy w domu sami. Warto wówczas ustalić plan działań po to by uszanować czas pracy i nie przeszkadzać sobie nawzajem.

OBOWIĄZKI DOMOWE ZOSTAW NA POTEM

W trakcie home office można wpaść w pułapkę rozpraszania się innymi domowymi obowiązkami do których w biurze nie mamy dostępu. Należy w tym wypadku trzymać się ustalonych godzin pracy a dopiero po jej zakończeniu „wziąć” się np. za sprzątanie.

ZANOTUJ DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z PRACĄ

O tym, że korzystanie z plannerów, kalendarzy, list „to do” jest ważne nie trzeba nikomu tłumaczyć. Warto zapisywać co mamy do zrobienia, wówczas łatwiej będzie nam pracować i uporządkować w głowie od czego zacząć i nastawić się na działanie.

TRUDNE ZADANIA PODZIEL NA MNIEJSZE PROCESY

W każdej pracy są zadania łatwiejsze i te cięższe. W przypadku tych wymagających większego wysiłku w realizacji doskonale sprawdzi się dzielenie ich na mniejsze procesy. Jeżeli rozpiszemy sobie takie trudne zadanie na mniejsze tematy, które po realizacji będziemy odhaczać realizacja tematu stanie się dużo przyjemniejsza.

STARAJ NIE ROZPRASZAĆ SIĘ TELEFONEM

Mimo, że telefon coraz częściej jest potrzebny nam do pracy ponieważ dzięki niemu komunikujemy się m.in. przez Messengera, publikujemy posty na Instagramie, odpowiadamy na komentarze (oczywiście wszystko zależy od branży w jakiej działamy) nie robimy tego bez przerwy. Aby nie poddawać się kuszącym powiadomieniom płynącym z naszych telefonów warto je po prostu wyciszyć i skupić się na realizacji aktualnego zadania.

ZAPLANUJ KOLEJNY DZIEŃ PRACY

Jak już wspomnieliśmy planowanie jest niezwykle istotne w pracy. Idealnie byłoby więc, gdybyśmy codziennie, po jej zakończeniu wrócili do punktu wyjścia i ustalili jakie zadania będziemy realizować dnia następnego, w trakcie kolejnego home office.

SZUKAJ NA BLOGU
TAGI
#CSR #ESG #SDGs #AdventureMedia #csr #sdg #CSR #SDGs #ESG #biznes #działaniewkryzysie #AdventureMedia #firma #koronawirus #kryzys #przeciwdziałaniekryzysowi #przedsiębiorcy #szkolenia #wartość 2023 Adventure Media Adventure Media. dzień sprzątania biurka adventuremedia Agencja PR agencja public relations Aleksandra Dik baltic pice bieg birthday biuletyn biznes Biznes w Mieście blog bmp branża wnętrzarska Cele biznesowe chapel parket chapel parlket content COVID-19 csr czwartek Doceń polskie drewniane podłogi działania Dzień chłopaka Dzień kobiet Dzień szefa e - PR EKMŚP esg Eventy Ewa Kassala Facebook FB w biznesie Fotografia Fotografia w biznesie gazeta gazociąg grafika Higiena Home office ifnorafamet innowator instagram instalacja kapitał marki Katowice Klient komunikacja konferencja Kongres kryzysy w mediach społecznościowych Kuźnia Raciborska LinkedIn Magazyn Magdalena Matusik marketing MCK media media społecznościowe Meta Metawersum monitoring nauczanie zdalne Newsletter nowy tag obsługa imprezy odsiarczalnia olejowana podłoga organizacja Parkieciarz Piątek 13 podcast podłogi podsumowanie podsumowanie2019 Poligrafia półmaraton pomoc poradnik porady PR PR eksperta PR pracodawcy praca zdalna pracazdalna pracodawca Przemysł Public Relations publikacje publikacje w mediach Racibórz rady Rafamet Rafamet S.A. relacje relacje z mediami reputacja RIGwKatowicach rok sdg Seminarium Social Media Sport spotkania spotkanie strategia Stylistka sukces szkolenie targi tbt test tłusty czwartek tokai cobex polska Urodziny Warszawa webinar weranda wizerunek wizerunek atrakcyjnego pracodawcy wizerunek pracodawcy wnętrza wywiad zarządzanie przedsiębiorstwem zarządzanie reputacją

Ostatnio dodane wpisy

9 września 2024

Autentyczność w komunikacji i PR: Buduj trwałe relacje z klientami

W dzisiejszym świecie, w którym każdy z nas jest bombardowany setkami komunikatów każdego dnia, autentyczność stała się kluczowym elementem budowania trwałych relacji. W public relations (PR), gdzie podstawą sukcesu jest zaufanie, autentyczna komunikacja z klientami to&...

czytaj więcej
30 lipca 2024

SIŁA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH: Aksam i Paluszki Beskidzkie

Media społecznościowe w dzisiejszych czasach to nie tylko narzędzie komunikacji, ale potężna platforma, która może kształtować opinię publiczną, mobilizować społeczności i wywierać realny wpływ na działania firm oraz ludzi. Historia firmy Aksam, producent...

czytaj więcej