Rynek pracownika

6 maja 2019

TAGI Adventure Media Aleksandra Dik PR pracodawcy wizerunek atrakcyjnego pracodawcy

Brak pracowników to problem, z jakim borykają się pracodawcy. Bywa, że hamuje on rozwój firmy, a nawet uniemożliwia realizację zdobytych zleceń. Jak budować wizerunek atrakcyjnego pracodawcy i wspierać proces rekrutacyjny za pomocą działań public relations – radzi Aleksandra Dik, Dyrektor Zarządzająca Adventure Media,.

W poprzednim artykule (Relacje godne zaufania) rozmawialiśmy o tym, czym jest public relations (PR) i na czym polegają takie działania. Do czego konkretnie mogą przydać się w procesie rekrutacyjnym?

Można wykorzystać je w budowaniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy. Staje się to coraz większym wyzwaniem. Sytuacja raczej nie ulegnie poprawie i nie chodzi tylko o dużą liczbę oferowanych miejsc pracy. Na rynek wkracza nowe pokolenie pracowników, tzw. millenialsi, którzy reprezentują zupełnie inne podejście do obowiązków zawodowych, przede wszystkim często zmieniają miejsce zatrudnienia, zdarza się, że z dnia na dzień. Już wkrótce, w 2025 r., będą stanowić 75 proc. siły roboczej. I co wtedy? Jak przygotować do tego przedsiębiorstwo? Jak przyciągnąć do firmy potrzebną kadrę? Jak efektywnie zarządzać takimi pracownikami? PR, przypomnę, to budowanie relacji międzyludzkich, więc jak najbardziej może, a nawet powinien być wykorzystany także w tym obszarze.

Na czym polegają takie działania?

Od razu zaznaczę: nie prowadzimy rekrutacji. Natomiast naszymi działaniami ją wspieramy. Sprawiamy, że jest ona skuteczniejsza. Ma przełożenie na wskaźnik napływu CV i zgłoszeń kandydatów. Wspieramy pracodawcę także po zakończeniu rekrutacji, w procesie integracji załogi. W dużym skrócie: najpierw musimy zanalizować obecną sytuację naszego klienta, czyli wziąć pod uwagę to, co do tej pory zostało zrobione, z jakim skutkiem, ustalić jego oczekiwania. Następnie proponujemy pewne rozwiązania, wskazujemy obszary i potencjał, którymi warto się zająć i zagospodarować. Wykorzystujemy do tego różne narzędzia PR, np. relacje z mediami, dzięki którym przybliżymy potencjalnym pracownikom firmę, kulturę organizacji, wartości, korzyści płynące z zatrudnienia w danym zakładzie. To także jest proces wymagający czasu.

Jakie narzędzia przydadzą się firmom w procesie budowania relacji z pracownikami?

Bardzo pomocne, szczególnie w dotarciu do młodych osób, są media społecznościowe, choć bywają niedoceniane przez starsze pokolenie przedsiębiorców. Wynika to z ich przyzwyczajeń i przekonań. Po pierwsze, media społecznościowe, w tym, Facebook są bardzo skutecznym narzędziem biznesowym. Po drugie, a nawet ważniejsze w kontekście poszukiwania pracowników jest to, że tam właśnie można ich znaleźć i do nich dotrzeć. Media społecznościowe są także dobrym narzędziem integrującym kadrę, budującym relacje między pracownikami, a tym samym więź z miejscem pracy. Oczywiście, działania PR nie ograniczają się tylko do mediów społecznościowych. Służą temu też inne, takie jak firmowe eventy czy przedsięwzięcia o charakterze społecznym, np. charytatywne, ekologiczne, sportowe. Możliwości jest bardzo wiele, trzeba je tylko odpowiednio dobrać a następnie konsekwentnie realizować. I w tym właśnie wspieramy naszych klientów. Zapraszamy do współpracy.

Artykuł ukazał się w magazynie „Biznes w Mieście” (maj 2019)

SZUKAJ NA BLOGU
TAGI
#CSR #ESG #SDGs #AdventureMedia #csr #sdg #CSR #SDGs #ESG #biznes #działaniewkryzysie #AdventureMedia #firma #koronawirus #kryzys #przeciwdziałaniekryzysowi #przedsiębiorcy #szkolenia #wartość 2023 Adventure Media Adventure Media. dzień sprzątania biurka adventuremedia Agencja PR agencja public relations Aleksandra Dik baltic pice bieg birthday biuletyn biznes Biznes w Mieście blog bmp branża wnętrzarska Cele biznesowe chapel parket chapel parlket content COVID-19 csr czwartek Doceń polskie drewniane podłogi działania Dzień chłopaka Dzień kobiet Dzień szefa e - PR EKMŚP esg Eventy Ewa Kassala Facebook FB w biznesie Fotografia Fotografia w biznesie gazeta gazociąg grafika Higiena Home office ifnorafamet innowator instagram instalacja kapitał marki Katowice Klient komunikacja konferencja Kongres kryzysy w mediach społecznościowych Kuźnia Raciborska LinkedIn Magazyn Magdalena Matusik marketing MCK media media społecznościowe Meta Metawersum monitoring nauczanie zdalne Newsletter nowy tag obsługa imprezy odsiarczalnia olejowana podłoga organizacja Parkieciarz Piątek 13 podcast podłogi podsumowanie podsumowanie2019 Poligrafia półmaraton pomoc poradnik porady PR PR eksperta PR pracodawcy praca zdalna pracazdalna pracodawca Przemysł Public Relations publikacje publikacje w mediach Racibórz rady Rafamet Rafamet S.A. relacje relacje z mediami reputacja RIGwKatowicach rok sdg Seminarium Social Media Sport spotkania spotkanie strategia Stylistka sukces szkolenie targi tbt test tłusty czwartek tokai cobex polska Urodziny Warszawa webinar weranda wizerunek wizerunek atrakcyjnego pracodawcy wizerunek pracodawcy wnętrza wywiad zarządzanie przedsiębiorstwem zarządzanie reputacją

Ostatnio dodane wpisy

9 września 2024

Autentyczność w komunikacji i PR: Buduj trwałe relacje z klientami

W dzisiejszym świecie, w którym każdy z nas jest bombardowany setkami komunikatów każdego dnia, autentyczność stała się kluczowym elementem budowania trwałych relacji. W public relations (PR), gdzie podstawą sukcesu jest zaufanie, autentyczna komunikacja z klientami to&...

czytaj więcej
30 lipca 2024

SIŁA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH: Aksam i Paluszki Beskidzkie

Media społecznościowe w dzisiejszych czasach to nie tylko narzędzie komunikacji, ale potężna platforma, która może kształtować opinię publiczną, mobilizować społeczności i wywierać realny wpływ na działania firm oraz ludzi. Historia firmy Aksam, producent...

czytaj więcej