PSPR Day 2025: człowiek, AI i komunikacja

26 października 2025

24 października w warszawskim Centralnym Domu Technologii, dzięki Polskie Stowarzyszenie Public Relations spotkała się branża PR, by rozmawiać o tym, jak technologia zmienia naszą pracę i gdzie w tym wszystkim pozostaje człowiek, a konkretniej pijarowiec.

Adventure Media reprezentowała Aleksandra Dik, dyrektor zarządzająca.

Co wybrzmiało najmocniej?

  • Branża o sobie – nie tyle w superlatywach i o „ważności” naszego zawodu co o tym, że za wysokimi kompetencjami, profesjonalizmem jest człowiek, który boryka się z wypaleniem zawodowym, poczuciem samotności, stresem. Wyzwaniem stają się umiejętności zarządzania emocjami, uświadomienie sobie tego, czego się obawiamy, dlaczego. I o tym, że ciągle to relacja z drugim człowiekiem i empatia są najważniejsze. „Jeżeli możecie być kimkolwiek chcecie, bądźcie dla siebie mili” – tymi słowami zakończyła swoje wystąpienie Joanna Andryszczak, coach i mentorka liderów. Warty uwagi był raport „Stan branży PR 2025”, z którego wynika, że ponad połowa polskich pijarowców to kobiety, które częściej akcentują wagę kompetencji miękkich. Wyzwaniem w naszym zawodzie są obciążenia pracą i trudność w zachowaniu balansu.
  • AI to teraźniejszość, nie przyszłość – temat ciekawy z wielu perspektyw. Padały pytania nie tyle o wykorzystanie AI jako narzędzia, ale o kwestie praktyczne, takie m.in. współpraca na linii klient-agencja, prawa autorskie, odpowiedzialność za treść. Informować czy nie informować o tym, że korzysta się z narzędzi AI? Ale z drugiej strony – czy dziś tłumaczymy się z korzystania z exela, programów graficznych, edytorów zdjęć? Rozmowy na ten temat toczyły się jeszcze długo w kuluarach.
  • Media w cieniu algorytmów – w erze zalewu informacji, mnogości różnych platform tym bardziej warto tworzyć własne media i oczywiście treści wysokiej jakości i to nimi „karmić” algorytmy. Czy faktycznie żyjemy w „bańkach informacyjnych” – o tym dyskutowali eksperci na przykładzie kampanii politycznych

PSPR Day 2025 był okazją nie tylko do wysłuchania ciekawych wystąpień i debat, ale też do spotkań i rozmów. Wykorzystaliśmy ten czas również na robocze spotkanie Klubu ESG/IR przy PSPR i wreszcie mogliśmy poznać się osobiście, wymieniając doświadczenia i pomysły na dalsze działania.

Dziękujemy Organizatorom PSPR Day 2025 za świetną logistykę, merytoryczny program i możliwość spotkania tylu ważnych głosów w jednym miejscu. Doceniamy gościnność, ciepłe przyjęcie i atmosferę, która sprzyjała rozmowie o tym, co naprawdę istotne dla komunikacji.

Ostatnio dodane artykuły

6 listopada 2025

MICE EXPO 2025 w PreZero Arena Gliwice

Dla nas takie wydarzenia to nie tylko „zwiedzanie targów”, ale praca w terenie: śledzenie trendów, rozwiązań, formatów i nowości w branży eventowej, która może stanowić wartościowy elementem budowania relacji z klientami, partnerami i pracownikami. Dzięki temu jako Adventure Media – wiemy, jak robić dobry PRjesteśmy na bieżąco z…

czytaj więcej
27 października 2025

Europejski Kongres MŚP – panel o ESG dla praktyków

Dziś w Katowicach rozpoczął się 15 Europejski Kongres MŚP, a już jutro zapraszamy na panel ekspercki pt. „ESG – moda czy konieczność w sektorze MŚP”, który poprowadzi Aleksandra Dik, dyrektor zarządzająca Adventure Media – wiemy, jak robić dobry PR. Serdecznie zapraszamy – 28 października, godz.

czytaj więcej