Jak skutecznie promować swoje działania CSR? – Oto 5 skutecznych sposobów promocji

24 kwietnia 2023

TAGI #CSR #SDGs #ESG #biznes Adventure Media

Promocja działań społecznie odpowiedzialnych może dostarczyć korzyści nie tylko społeczeństwau, ale również firmie. Jakie narzędzia i kanały promocji warto wykorzystać, aby odpowiednio eksponować zaangażowanie organizacji w szczytne inicjatywy?

CSR to coraz ważniejszy obszar działalności przedsiębiorstw. Potocznie kojarzy się z działalnością charytaywną, czyli tym, jak firma wydaje pieniądze. Jednak w praktyce CSR określa to, jak przedsiębiorstwo zarabia pieniądze, czyli staje się istotnym filarem działalności biznesowej.

Działania CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, to coraz częściej podejmowana inicjatywa wśród firm. Nie tylko pomagają one społeczności, ale również wzmacniają wizerunek przedsiębiorstwa. Jak jednak skutecznie i mądrze promować swoje inicjatywy z obszaru CSR?

5 sposób promocji działań CSR

1. Media społecznościowe – to doskonały kanał do promowania działań CSR. Obecność na platformach takich jak Facebook, LinkedIn czy Twitter pozwala na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, a także angażowanie ich w działania społeczne.

2. Konferencje i wydarzenia – podczas spotkań biznesowych i branżowych można prezentować swoje inicjatywy CSR. To doskonała okazja, aby przedstawić swoje zaangażowanie społeczne i zainspirować innych do podjęcia działań, a tym samym zbudowania wizerunku firmy jako odpowiedzialnego społecznie partnera biznesowego.

3. Kampania promocyjne – aktywność w mediach tradycyjnych i online mogą przyciągnąć uwagę do działań CSR. Dobrze zaprojektowana kampania zwróci uwagę potencjalnych klientów i zwiększy świadomość działań społecznych firmy. Można tu wykorzystać zarówno kampanie reklamowe jak i relacje z mediami, czyli informować media o działaniach CSR.

4. Współpraca z influencerami – influencerzy to osoby, które mają wpływ na swoich odbiorców w mediach społecznościowych albo też wśród lokalnej społeczności. Współpraca z nimi może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania daną inicjatywą i zwiększenia świadomości na temat działań CSR firmy.

5. Raporty CSR – publikacja rocznych raportów CSR pozwala na przedstawienie swoich działań CSR w sposób przejrzysty i zrozumiały dla klientów i społeczności. Dzięki temu można pokazać swoje zaangażowanie społeczne i dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Taki raport możesz opublikować na swojej stronie internetowej. Swoje praktykami możesz zgłosić do Forum Odpowiedzielanego Biznesu, organizacji, która co roku publikuje raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, stanowiący największy w Polsce przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju.

Promocja działań CSR jest kluczowa dla wzmacniania wizerunku firmy i budowania pozytywnych relacji z klientami. Wykorzystanie różnych narzędzi i kanałów pozwala na dotarcie do różnych grup odbiorców i zwiększenie świadomości społecznej. Cała sztuka polega oczywiście na dobraniu narzędzi i kanałów odpowiednich dla wybranego przez firmę celu działań i odbiorców.

Autenczyczność i zaangażowanie

Właściwe podejście do działań CSR wymaga przede wszystkim autentyczności i zaangażowania. Działania CSR powinny być zgodne z misją firmy i wartościami, jakie reprezentuje. W innym przypadku ich promowanie może być nieskuteczne i wprowadzić w błąd społeczeństwo, a także obniżyć autorytet firmy. W przypadku, np. inicjatyw pseudoekologicznych firma możne zostać posądzona o tzw. greewashing. Może to prowadzić do utraty zaufania dla innych jej działań i podważenia jej reputacji. Za takie działania firma może również zostać ukarana przez Urząd Ochony Konkurencji i Konsumentów.

Dlatego przed przystąpieniem do działań CSR warto dokładnie przeanalizować, jakie inicjatywy są zgodne z wartościami firmy, a także na ile są one potrzebne w danym środowisku. Ważne jest, aby działania CSR były integralną częścią strategii biznesowej firmy i utożsamiane z jej kulturą organizacyjną. Tylko wtedy można mówić o autentycznych i wartościowych działaniach CSR.

Promowanie działań CSR nie powinno być zatem tylko narzędziem do promocji firmy czy pozyskiwania klientów, ale element odpowiedzialnego działania biznesowego. Warto więc eksponować swoje działania CSR ale zawsze w duchu autentyczności i zgodnie z wartościami firmy, mając na uwadze szersze dobro społeczne.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w skutecznym promowaniu działań CSR swojej firmy, w duchu Twoich wartości biznesowych i zrównoważonego rozwoju, skontaktuj się z nami. W Adventure Media z przyjemnością pomożemy Ci w opracowaniu odpowiedniej strategii CSR oraz w wykorzystaniu skutecznych narzędzi i kanałów promocji.

SZUKAJ NA BLOGU
TAGI
#CSR #ESG #SDGs #AdventureMedia #csr #sdg #CSR #SDGs #ESG #biznes #działaniewkryzysie #AdventureMedia #firma #koronawirus #kryzys #przeciwdziałaniekryzysowi #przedsiębiorcy #szkolenia #wartość 2023 Adventure Media Adventure Media. dzień sprzątania biurka adventuremedia Agencja PR agencja public relations Aleksandra Dik baltic pice bieg birthday biuletyn biznes Biznes w Mieście blog bmp branża wnętrzarska Cele biznesowe chapel parket chapel parlket content COVID-19 csr czwartek Doceń polskie drewniane podłogi działania Dzień chłopaka Dzień kobiet Dzień szefa e - PR EKMŚP esg Eventy Ewa Kassala Facebook FB w biznesie Fotografia Fotografia w biznesie gazeta gazociąg grafika Higiena Home office ifnorafamet innowator instagram instalacja kapitał marki Katowice Klient komunikacja konferencja Kongres kryzysy w mediach społecznościowych Kuźnia Raciborska LinkedIn Magazyn Magdalena Matusik marketing MCK media media społecznościowe Meta Metawersum monitoring nauczanie zdalne Newsletter nowy tag obsługa imprezy odsiarczalnia olejowana podłoga organizacja Parkieciarz Piątek 13 podcast podłogi podsumowanie podsumowanie2019 Poligrafia półmaraton pomoc poradnik porady PR PR eksperta PR pracodawcy praca zdalna pracazdalna pracodawca Przemysł Public Relations publikacje publikacje w mediach Racibórz rady Rafamet Rafamet S.A. relacje relacje z mediami reputacja RIGwKatowicach rok sdg Seminarium Social Media Sport spotkania spotkanie strategia Stylistka sukces szkolenie targi tbt test tłusty czwartek tokai cobex polska Urodziny Warszawa webinar weranda wizerunek wizerunek atrakcyjnego pracodawcy wizerunek pracodawcy wnętrza wywiad zarządzanie przedsiębiorstwem zarządzanie reputacją

Ostatnio dodane wpisy

9 września 2024

Autentyczność w komunikacji i PR: Buduj trwałe relacje z klientami

W dzisiejszym świecie, w którym każdy z nas jest bombardowany setkami komunikatów każdego dnia, autentyczność stała się kluczowym elementem budowania trwałych relacji. W public relations (PR), gdzie podstawą sukcesu jest zaufanie, autentyczna komunikacja z klientami to&...

czytaj więcej
30 lipca 2024

SIŁA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH: Aksam i Paluszki Beskidzkie

Media społecznościowe w dzisiejszych czasach to nie tylko narzędzie komunikacji, ale potężna platforma, która może kształtować opinię publiczną, mobilizować społeczności i wywierać realny wpływ na działania firm oraz ludzi. Historia firmy Aksam, producent...

czytaj więcej