KRYZYS MOŻE BYĆ SZANSĄ

14 lipca 2020

Kryzys w języku greckim oznacza walkę i spór, ale także wybór i rozstrzygnięcie. W języku chińskim oznacza szansę.

Widmo kryzysu gospodarczego spowodowanego epidemią koronawirusa sparaliżowało przedsiębiorców bardziej, niż strach przed zachorowaniem. Zanim do tego doszło zapewne większość osób, prowadzących firmy zadawało sobie pytania o to, jak więcej zarobić? Dziś pytanie to brzmi: jak więcej nie stracić? Ale warto zastanowić się nad jeszcze jednym: jak wykorzystać swoją szansę?

Wiele firm w obliczu kryzysu do minimum ogranicza koszty, w tym przede wszystkim wydatki na działania promocyjne i wizerunkowe. Jednak wiele wskazuje na to, że oszczędności w tej dziedzinie wcale się aż tak bardzo nie opłacają. Oczywiście, należy ograniczać koszty, ale nie warto wstrzymywać działań i aktywności firmy, zarówno w kontaktach z pracownikami jak i klientami.


W obecnych czasach media społecznościowe to podstawowe narzędzie komunikacji

z rynkiem, klientami i partnerami biznesowymi. To już nie tylko źródło rozrywki, ale kanały pierwszego wyboru dla Twoich odbiorców. Także dla Ciebie. To przecież w mediach społecznościowych, na FB, powstają różnego rodzaju grupy integrujące przedsiębiorców, branżowo, czy też lokalnie. To przecież tu sami poszukujemy porad ale i możliwości biznesowych. Aktywne, sprawnie prowadzone konto na FB to nie tylko wizytówka Twojej firmy, ale przede wszystkim bezpieczny i skuteczny kontakt z istotnymi dla Ciebie odbiorcami.


Zalety prowadzenia firmowego konta na FB

Korzystanie z FB nie wymaga specjalnego oprogramowania, a sam portal jest ogólnodostępny. Jego zalety to:

  • masowość – FB oferuje największe dotarcie do grup docelowych,
  • szybkość komunikacji – firma łatwo i szybko może zamieszczać swoje komunikaty (wpisy) a tym samym wchodzić w kontakt z odbiorcami,
  • precyzja w dotarciu  – FB daje narzędzia, które pozwalają na określenie np. grup docelowych czy terenu działania.


Budowanie relacji przez FB

Już teraz myśl wyprzedzająco. Nie znikaj z pola widzenia klientów! Dzięki aktywności na FB Twoja firma ma szansę podtrzymywać relacje z grupami odbiorców, szybko i sprawnie dostarczać im informacji, nie tracić z nimi kontaktu. To szczególnie istotne w czasie, gdy inni, czyli potencjalni klienci i partnerzy będą podnosić się z kryzysu. Szybciej skorzystają z oferty firmy aktywnej, wychodzącej na przeciw ich potrzebom, dającej oparcie i poczucie bezpieczeństwa, którego wielu będzie brakować.


Relacje z pracownikami

Firmowe konto na FB pozwoli na utrzymanie relacji z pracownikami w sytuacji pracy zdalnej lub w czasie zawieszenia działalności. Komunikatory – np. messenger – umożliwiają pracę zdalną, przesyłanie plików, zdjęć, grafik, rozmowy audio i wideo.

Gdy otoczenie biznesowe zwalnia tempo, Ty działaj. Nie czekaj, aż kryzys minie. Aktywność, poszukiwanie nowych rozwiązań to Twoja najlepsza tarcza antyktyzysowa.

Media społecznościowe to jedno z narzędzi budowania relacji z otoczeniem, w tym także komunikacji i utrzymywania kontaktu. W Adventure Media podchodzimy do tego całościowo i strategicznie. Doradzimy, jak nie tylko zarządzać kanałami w mediach społecznościowych, czyli w zakresie tworzenia treści, ale także zintegrujemy je z działalnością Twojej firmy, z jej specyfiką i celami biznesowymi. Oferujemy bezpłatne konsultacje.

Ostatnio dodane wpisy

16 maja 2025

Marka w świecie dezinformacji

W świecie informacyjnego szumu wygrywają ci, którym naprawdę ufa się na dłużej. Dziś nie wystarczy ładne hasło czy kampania – liczy się spójność, transparentność i fakty....

czytaj więcej
12 marca 2025

Instagram w promocji marki

Instagram to dziś coś więcej niż ładne zdjęcia. To potężne narzędzie budowania marki, relacji i sprzedaży. Sprawdź, jak wykorzystać jego pełen potencjał w strategii komunikacji Twojej firmy....

czytaj więcej