Druga fala pandemii koronawirusa uderza w działalność wielu przedsiębiorstw. O czym należy pamiętać, aby przetrwać ten trudny okres a klienci o nas nie zapomnieli? Oto kilka cennych wskazówek!
Nie warto tracić kontaktu z klientem…
W okresie pandemii obowiązkowo należy utrzymywać stały kontakt z odbiorcami. Pamiętajmy, aby na bieżąco przekazywać klientom informacje na temat działalności, ograniczeń wynikających z wprowadzanych obostrzeń czy też produktów w ofercie. W tym celu warto korzystać z kanałów komunikacyjnych takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter itp.
Wizerunek w social mediach – uaktywnij go!
Obecnie ważna jest komunikacja real time więc niech takie też będą posty na Facebooku, Instagramie czy też innych kanałach. Posty nie muszą być planowane i przygotowywane z najmniejszą precyzją. Ważna jest aktualna treść.
Odpowiadaj na komentarze
Naprawdę warto poświęcić czas na dialog w SM. Odpisywanie na wiadomości prywatne, komentarze pod postami czy też zapytania świadczyć będę o zaangażowaniu firmy i dbałości o klienta. Prawda jest taka, że obecnie klienci chcą uzyskiwać informacje z pierwszej ręki i też na takie wiadomości czekają.
Nie zapominaj o stronie www
Strona internetowa to wizytówka firmy. Nie należy jej zaniedbywać, dlatego pamiętaj o aktualizacji treści w niej zawartych! Witryna sieciowa to po Social Mediach najczęstsze miejsce do którego na pewno zajrzą klienci.
Może warto odświeżyć nieużywane narzędzia komunikacji?
Newsletter, powiadomienia sms. infografiki? Twoja firma używa ich tylko w wyjątkowych przypadkach? Warto więc do nich wrócić! Obecnie jest ku temu doskonała okazja.
Przygotuj się na trudne pytania
Spisz pytania, których najbardziej się obawiasz i postaraj się ułożyć do nich odpowiedzi a dzięki temu uporządkować nieco swoje myśli. Konsultuj się w tej sprawie także ze swoimi współpracownikami. Co więcej, postaw na wsparcie PR-owców, którzy przygotują Cię na przypływ trudnych pytań, a także podsuną trafne odpowiedzi.
Utrzymuj stały kontakt ze swoją branżą
Bez względu w jakiej branży działa Twoja firma, obecne wszyscy „jadą na jednym wózku”. Dlatego też śledź uważnie jak wygląda praca konkurencji, jakie działania podejmują w obecnej sytuacji, jak sobie radzą. Warto dołączyć do odpowiednich grup na Facebooku, poświęconych np. Twojej profesji. Jest tam mnóstwo wiedzy i praktycznych rozwiązań.
Bądź doinformowany!
Czerp wiedzę ze źródeł branżowych, ponieważ nie każdy komunikat władz może być czytelny dla konkretnej branży. Śledź serwisy internetowe, które związane są z obszarem w którym działasz. Obserwuje opinie, włącz Google Alert z odpowiednimi hasłami. Dzięki temu z pewnością uzyskasz jasne informacje dotyczące sytuacji w Twojej branży.
W świecie informacyjnego szumu wygrywają ci, którym naprawdę ufa się na dłużej. Dziś nie wystarczy ładne hasło czy kampania – liczy się spójność, transparentność i fakty....
czytaj więcejInstagram to dziś coś więcej niż ładne zdjęcia. To potężne narzędzie budowania marki, relacji i sprzedaży. Sprawdź, jak wykorzystać jego pełen potencjał w strategii komunikacji Twojej firmy....
czytaj więcej