Cele Zrównoważonego Rozwoju w strategii rozwoju firmy – szkolenie.

13 lipca 2022

Zapraszamy na szkolenie pt. “Cele Zrównoważonego Rozwoju w strategii rozwoju firmy. Wpływ czynników klimatycznych i społecznych na działalność przedsiębiorstwa”, które odbędzie się w terminie 27.07.2022 r. w Raciborzu.

Bilety do nabycia pod linkiem tutaj.

Rzeczywistość, jaką znamy odchodzi do historii. Żyjemy w świecie ciągłych zmian, nieprzewidywalnych wydarzeń, kumulacji kryzysów na wielu płaszczyznach. Jak w takich okolicznościach prowadzić biznes, planować działania, przewidywać ich efekty i wyznaczać cele? Jednym z możliwych sposobów jest zarządzanie ryzykami…pod warunkiem, że można je oszacować. Pomocne są tu Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, stanowiące swego rodzaju kompas w strategicznym zarządzaniu firmą.

Proponowane Państwu szkolenie ma na celu podniesienie wiedzy i świadomość na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs) i kształtowania strategii odpowiedzialności w prowadzeniu biznesu i funkcjonowania organizacji publicznych.

Dla kogo:

Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za wdrażaniem rozwiązań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i instytucji publicznych, przedsiębiorczości pozytywnego wpływu, odpowiedzialnych za tworzenie strategii firmy/organizacji, komunikację i kontakty z inwestorami, zarządzanie zasobami ludzkimi, pracowników działów komunikacji i marketingu, urzędników odpowiedzialni za wdrażanie i realizację działań z obszarów ekologii, tematyki społecznej, kontaktów z biznesem oraz dla osób zainteresowanych tematyką zrównoważonego rozwoju.

Atuty szkolenia:

W jednym miejscu zebrane informacje na temat najważniejszych przepisów prawnych związanych z CSR, znaczenia i sensu wdrażania celów zrównoważonego rozwoju ONZ i ich zastosowanie w praktyce, wyjaśnienie kwestii takich jak “Zielony Ład”, ślad węglowy, gospodarka obiegu zamkniętego, raportowanie ESG oraz osadzenie ich w kontekście komunikacji społecznej, budowania wizerunku firmy i relacji z otoczeniem.

PROGRAM:

1. CSR – społeczna odpowiedzialność nie tylko biznesu:

obszary działań, ewolucja znaczenia CSR – od filantropii po strategię biznesową, zmiana paradygmatu zarządzania – od etyki w biznesie po etykę klimatyczną, otoczenie organizacji – interesariusze, beneficjenci, grupy docelowe.

2. SDGs – cele zrównoważonego rozwoju ONZ:

Agenda 2030,kluczowe obszary, SDGs – definicja celów jako obszarów strategicznych i ryzyka, ESG – obowiązki i zakres raportowania niefinansowego, wytyczne, standardy, wskaźniki, rodzaje raportów ESG, najlepsze praktyki – przykłady.

3. Otoczenie legislacyjne:

Europejski Zielony Ład, Fit for 55,wybrane dyrektywy unijne (odpadowa, opakowaniowa, plastikowa, ROP, system kaucyjny),gospodarka obiegu zamkniętego – od gospodarki linearnej do cyrkularnej, odpady jako zasoby XXI w., gospodarka obiegu zamkniętego jako strategia gospodarcza ślad węglowy – czym jest, jak jest liczony, offset.

4. Zrównoważone miasta jako środowisko biznesowe – przyszłość zaczęła się wczoraj:

wyzwania, Agenda miejska – 12 priorytetów tematycznych, miasto w SDGs, smart miasta – trendy, wyzwania, obszary rozwoju.

5. Biznes pozytywnego wpływu – innowacyjne podejście do wyzwań:

rzeczywistość VUCA, biznes pozytywnego wpływu, przedsiębiorczość społeczna, drzewo problemu wg Ashoka – rozumienie przyczyn czy doraźne rozwiązania, reguła 5R, analiza SWOT i PESTEL w projektowaniu innowacyjnych rozwiązań i podejścia do biznesu, wyzwania – potrzeba innowacyjnego podejścia do problemów, “business as usual” – to przeszłość.

6. Komunikacja społeczna w procesie realizacji celów zrównoważonego rozwoju:

taksonomia – kluczowe zagadnienia, kryteria kwalifikacyjne, komunikacja społeczna w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu i organizacji publicznych, media społecznościowe jako źródło wiedzy i dezinformacji – szanse media społecznościowe jako narzędzie budowania wizerunku organizacji i realizacji misji, kontekst społeczny – zmiany pokoleniowe, Millenialsi, generacja Z, barometr zaufania, obszary konfliktów międzypokoleniowych, zaangażowanie w tematykę zmian klimatycznych, wybory konsumenckie, CSR a PR – znaczenie komunikacji w procesie zrozumienia celów zrównoważonego rozwoju.

Termin i miejsce:

27.07.2022 r., godz. 8.45-16.00, EPOKA Miejsce Spotkań, ul. Mariańska 22b, 47-400 Racibórz.

Cena szkolenia: 400 zł (+ 23% VAT) 

Cena obejmuje:

  • bufet kawowy z przekąskami, obiad,

– materiały szkoleniowe (notes, długopis, prezentacja w formie elektronicznej – po szkoleniu),

– certyfikat uczestnictwa.

Poziom:

Początkujący  – średniozaawansowany.

Parking: TAK (parking w podwórku, pod salą szkoleniową)

Ostatnio dodane artykuły

9 września 2024

Nowy tekst na BLOGU

Autentyczność w komunikacji i PR: Buduj trwałe relacje z klientami W dzisiejszym świecie, w którym każdy z nas jest bombardowany setkami komunikatów każdego dnia, autentyczność stała się kluczowym elementem budowania trwałych relacji. W public relations (PR), gdzie podstawą sukcesu jest zaufanie, autentyczna komunikacja z klientami to nie tylko chwilowy trend, lecz fundament długoterminowego sukcesu. CZYTAJ WIĘCEJ NA NASZYM BLOGU…

czytaj więcej
30 lipca 2024

SIŁA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH: Aksam i Paluszki Beskidzkie

Media społecznościowe w dzisiejszych czasach to nie tylko narzędzie komunikacji, ale potężna platforma, która może kształtować opinię publiczną, mobilizować społeczności i wywierać realny wpływ na działania firm oraz ludzi. Historia firmy Aksam, producenta popularnych Paluszków Beskidzkich z Osieka spod Oświęcimia, stanowi doskonały tego przykład. Cały tekst na naszym blogu…

czytaj więcej