Firma a koronawirus

11 marca 2020

TAGI #działaniewkryzysie #AdventureMedia #koronawirus #kryzys #przeciwdziałaniekryzysowi #przedsiębiorcy

Oszacuj skalę potencjalnego zagrożenia, stwórz scenariusze możliwych działań, poinformuj swoich pracowników o sposobach postępowania na wypadek wystąpienia negatywnych skutków związanych z zagrożeniem koronawirusem. W miarę możliwości powołaj zespół kryzysowy. Przede wszystkim jednak zadbaj o bezpieczeństwo swoich pracowników i ich rodzin. – kilka wskazówek dla przedsiębiorców o tym, jak zabezpieczyć firmę w czasie zagrożenia koronawirusem.

Bez względu na liczbę zachorowań zagrożenie epidemią koronawirusa będzie miało wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw, zarówno dużych zakładów pracy jak i małych rodzinnych firm. Warto zawczasu przedsięwziąć odpowiednie działania by tam, gdzie jest to możliwe, zminimalizować negatywne skutki kryzysu i zapewnić firmie ciągłość funkcjonowania.

Zacznijmy od oszacowania potencjalnych zagrożeń dla ciągłości funkcjonowania naszej firmy. Wystarczy, że w ramach działań prewencyjnych zostaną zamknięte szkoły, przedszkola, żłobki, co zresztą już miało miejsce w Rybniku czy Cieszynie, a właśnie zapadła decyzja o zamknięciu wszystkich placówek oświatowych w Polsce. Rodzice muszą zająć się dziećmi, w firmie ubywa więc pracowników. Warto więc już pod tym względem przeanalizować sytuację w przedsiębiorstwie: ilu mamy rodziców, na jakich stanowiskach, jak ich brak przełoży się na funkcjonowanie firmy i stworzyć odpowiedni plan lub procedury, związane np. z możliwością pracy zdalnej lub też sprawnym przekazaniem obowiązków.

Bardzo ważne jest stałe monitorowanie sytuacji, sprawność przepływu informacji między pracodawcą a pracownikami, czyli komunikacji wewnętrznej. Oczywiście podstawą jest tu profilaktyka i odpowiedzialność. Każdy powinien mieć wiedzę na temat tego, jak przeciwdziałać zarażeniu, a w razie choroby, gdzie powinien szukać pomocy. Zapewnijmy w miejscu pracy środki higieny osobistej i płyny dezynfekujące.

Zbadajmy, na ile możemy mieć problem z realizacją zamówień. Powodem może być nie tylko absencja chorobowa w naszej firmie, ale też zapewnienie ciągłości dostaw produktów czy też usług ze strony naszych partnerów biznesowych, dostawców czy też podwykonawców. Oszacujmy sytuację. Bądźmy w kontakcie z naszymi klientami, szczególnie, gdy mogą wystąpić problemy. Dajmy także im możliwość podjęcia odpowiednich działań i zabezpieczenia swoich interesów.

Przygotujmy się na wypadek wykrycia zakażenia koronawirusem wśród pracowników. Wówczas cała załoga, ich rodziny i osoby, z którymi mieli kontakt, zostaną poddani kwarantannie, funkcjonowanie przedsiębiorstwa będzie – o ile nie zawieszone – to bardzo ograniczone.

Taka informacja bardzo szybko przedostanie się do opinii publicznej. Pojawią się pytania o bezpieczeństwo stosowania produktów czy też korzystania z usług danej firmy, co z dużym prawdopodobieństwem przełoży się na sprzedaż. Pojawią się pytania ale i obawy o bezpieczeństwo pracowników, ich rodzin, osób, z którymi mieli kontakt. Pojawią się pytania o procedury bezpieczeństwa w firmie, być może szukanie winnych. Wszystko to będzie obywało się w przestrzeni medialnej, co spotęguje obawy i zdenerwowanie. Odpowiednio wcześniej przygotowane procedury działania w takiej sytuacji, jeżeli już do niej dojdzie, być może nie uchronią firmy przed stratami, ale z pewnością pozwolą ograniczyć ich skalę. Przede wszystkim jednak pracodawcy powinni mieć na uwadze bezpieczeństwo swoich pracowników i ich rodzin.

To tylko kilka wybranych punktów, na które należy zwrócić uwagę, bez względu na to, czy prowadzimy firmę produkcyjną, zakład fryzjerski, piekarnię, osiedlowy sklepik (gdzie trudno o pracę zdalną) czy też biuro księgowe. Warto zachować zdrowy rozsądek, kierować się zaleceniami sanitarnymi, ale także być przygotowanym na działanie w sytuacji awaryjnej.

SZUKAJ NA BLOGU
TAGI
#CSR #ESG #SDGs #AdventureMedia #csr #sdg #CSR #SDGs #ESG #biznes #działaniewkryzysie #AdventureMedia #firma #koronawirus #kryzys #przeciwdziałaniekryzysowi #przedsiębiorcy #szkolenia #wartość 2023 Adventure Media Adventure Media. dzień sprzątania biurka adventuremedia Agencja PR agencja public relations Aleksandra Dik baltic pice bieg birthday biuletyn biznes Biznes w Mieście blog bmp branża wnętrzarska Cele biznesowe chapel parket chapel parlket content COVID-19 csr czwartek Doceń polskie drewniane podłogi działania Dzień chłopaka Dzień kobiet Dzień szefa e - PR EKMŚP esg Eventy Ewa Kassala Facebook FB w biznesie Fotografia Fotografia w biznesie gazeta gazociąg grafika Higiena Home office ifnorafamet innowator instagram instalacja kapitał marki Katowice Klient komunikacja konferencja Kongres kryzysy w mediach społecznościowych Kuźnia Raciborska LinkedIn Magazyn Magdalena Matusik marketing MCK media media społecznościowe Meta Metawersum monitoring nauczanie zdalne Newsletter nowy tag obsługa imprezy odsiarczalnia olejowana podłoga organizacja Parkieciarz Piątek 13 podcast podłogi podsumowanie podsumowanie2019 Poligrafia półmaraton pomoc poradnik porady PR PR eksperta PR pracodawcy praca zdalna pracazdalna pracodawca Przemysł Public Relations publikacje publikacje w mediach Racibórz rady Rafamet Rafamet S.A. relacje relacje z mediami reputacja RIGwKatowicach rok sdg Seminarium Social Media Sport spotkania spotkanie strategia Stylistka sukces szkolenie targi tbt test tłusty czwartek tokai cobex polska Urodziny Warszawa webinar weranda wizerunek wizerunek atrakcyjnego pracodawcy wizerunek pracodawcy wnętrza wywiad zarządzanie przedsiębiorstwem zarządzanie reputacją

Ostatnio dodane wpisy

9 września 2024

Autentyczność w komunikacji i PR: Buduj trwałe relacje z klientami

W dzisiejszym świecie, w którym każdy z nas jest bombardowany setkami komunikatów każdego dnia, autentyczność stała się kluczowym elementem budowania trwałych relacji. W public relations (PR), gdzie podstawą sukcesu jest zaufanie, autentyczna komunikacja z klientami to&...

czytaj więcej
30 lipca 2024

SIŁA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH: Aksam i Paluszki Beskidzkie

Media społecznościowe w dzisiejszych czasach to nie tylko narzędzie komunikacji, ale potężna platforma, która może kształtować opinię publiczną, mobilizować społeczności i wywierać realny wpływ na działania firm oraz ludzi. Historia firmy Aksam, producent...

czytaj więcej